Általános szerződési feltételek

A www.pekfutar.hu oldalon működő webáruház használata közben és a webáruházban történő vásárlás során a

Szolgáltató:
LORIDA-KER Kft.
Székhely: 2766 Tápiószele, Rákóczi út 78.
Adószám: 32310322-2-13
Cégjegyzékszám: 13 09 227908
Kapcsolattartó neve: Halászi Jánosné
E-mail: rendeles.lorida@gmail.com
Bankszámlaszám: K&H Bank Zrt.: 10403129-50527083-81571008

Tárhely szolgáltató
Salesnet Média Kft.
Székhely: 1174 Budapest, Aranykoszorú köz 6 A/2.
Adószám: 24082644-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 989642
Kapcsolattartó neve: Czirkos Péter
E-mail: marketing@salesnet.hu

I. Bevezető rendelkezések
 A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban mint „ÁSZF”) a LORIDA-KER Kft. (székhelye: 2766 Tápiószele, Rákóczi út 78., cégjegyzékszám: 13 09 227908; a továbbiakban mint „Eladó” illetve „Szolgáltató”) és a vevő (a továbbiakban mint „Vevő” illetve „Felhasználó”) jogainak és kötelezettségeinek szabályozását tartalmazza az Eladó által működtetett webáruházban, a www.pekfutar.hu  internetoldalon értékesített termékek adásvételével kapcsolatban és elválaszthatatlan részét képezi az adásvételi szerződésnek, amely az interneten, az elektronikus áruházon keresztül a Vevő és az Eladó között jön létre (a továbbiakban mint „Adásvételi szerződés”).

A szerződéskötés csak magyar nyelven lehetséges. A megkötendő szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, a szolgálató a szerződéseket nem iktatja. Az Eladó az ÁSZF változásának jogát fenntartja és a módosításokat a weboldalon közzéteszi. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a magyar jog az irányadó.

II. Fogalmak

2.1. Vevő alatt azt a 18. évét betöltött természetes vagy jogi személyt értjük, aki elektronikus úton árut rendel a www.pekfutar.hu webáruházon keresztül. A webáruház elsődlegesen fogyasztók kiszolgálására jött létre, a viszonteladói megkeresések esetén kérjük hívja a +36 70 621 9519 telefonszámot vagy írjon nekünk az info@pekfutar.com e-mail címre, ahol a megrendelt mennyiségtől függő kedvezményekről és kiszállítási feltételekről egyedi megállapodásokat kötünk.

2.2. Az elektronikus megrendelés alatt azt az elektronikus formában elküldött nyomtatványt értjük, amely információt tartalmaz a Vevőről, a www.pekfutar.hu webáruház választékából megrendelt termékek listájáról, a megrendelt termékek teljes vételáráról és szállítási költségről. Az elküldött megrendelés Adásvételi szerződés megkötésére irányuló ajánlat. Az Adásvételi szerződés a Vevő és az Eladó között a megrendelésnek az Eladó által elküldött e-mailes visszaigazolásával jön létre. Az elektronikus megrendelés elküldésével a Vevő igazolja, hogy megismerte a jelen ÁSZF tartalmát. Az elektronikus megrendelés elküldésével a Vevő elfogadja az ÁSZF minden rendelkezését, annak a megrendelés elküldésének napján hatályos állapotában, valamint elfogadja a megrendelt árunak a Pekfutar.hu -n feltüntetett hatályos árát, mint vételárat.

2.3. Áru, illetve termék alatt minden olyan termék értendő, amely a Pekfutar.hu oldalon kerül bemutatásra.

III. Vásárlás a Pekfutár.hu webáruházban

3.1. A Pekfutar.hu webáruházban előzetes regisztráció nélkül is van lehetőség megrendeléseket leadni, azaz vásárolni. Regisztráció nélküli vásárlások esetén a Vevő által megadott adatokat (számlázási cím, szállítási cím, e-mail, telefonszám) a rendszer 12 hónapig tárolja, amit követően azok automatikusan törlődnek. A regisztráció nélküli vásárlás opció a termékek kosárba helyezését és megrendelni kívánt mennyiség kiválasztását követően az „Elküld” gombra kattintva választható.

3.2. A Pekfutar.hu webáruházban az új vásárlók a főoldalon a „Regisztráció” feliratra kattintva regisztrálhatnak.  A regisztráció során nevet, e-mail címet, nem kötelezően telefonszámot és a fiókhoz tartozó, a vevő által megadott jelszót kell megadni (vagy választható biztonságosan felajánlott jelszó). A sikeres regisztrációt a rendszer egy ablakban visszaigazolja. A már regisztrált vásárlók a "Bejelentkezés" gombra kattintva tudnak belépni a korábban megadott e-mail címük és jelszavuk megadásával.  A regisztráció során megadott személyes adatok bármikor módosíthatók. A vásárló kérésére a Szolgáltató törli a regisztrációját. A regisztráció előnye, hogy a rendszer a korábbi vásárlások adatait 12 hónapon keresztül tárolja, ezzel biztosítva a visszakereshetőséget, valamint a kapcsolattartási és szállítási adatokat nem kell minden vásárlás során újból megadni, azokat a rendszer automatikusan betölti.

3.3.  A Vevő a kosarában áttekintheti a kiválasztott termékeket, módosíthatja a kért mennyiséget és bármikor folytathatja a vásárlást a „Vásárlás folytatása” szövegrészre kattintva. A vásárlás menete során meg kell adni a szállítási címet (emelet, ajtó pontossággal), majd a számlázási címet, amennyiben az eltér a szállítási címtől.  A Vevő a megrendelési folyamat véglegesítése előtt még vissza tud lépni az előző képernyőre, ahol szükség esetén módosításokat tud végrehajtani.

3.4. A Felek között az adásvételi szerződés a megrendelésnek az Eladó által a rendeles.lorida@gmail.com címről e-mail-ben küldött megerősítés (visszaigazolás) alapján jön létre. Az Eladó a Vevő megrendelésének megérkezését elektronikus úton haladéktalanul, de legkésőbb a megrendelés elküldésétől számított 10 percen belül visszaigazolja. 

3.5. Amennyiben a 3.4. pont szerinti visszaigazolás a Vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 10 percen belül a Vevőhöz nem érkezik meg, Vevő az ajánlati kötöttség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Eladóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Eladó nem felel azért, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg határidőben, mert a Vevő hibás e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a saját fiókjában fellépő technikai probléma miatt nem tud e-mailt fogadni.

3.6. Az Eladó jogosult az egész megrendelést vagy annak részét törölni, ha a készletek időközbeni módosulása miatt az Eladó nem tudja a megrendelést ezen ÁSZF által meghatározott szállítási időn belül teljesíteni a Vevőnek. Ebben az esetben az Eladó köteles a Vevőt tájékoztatni. Ha a Vevő a vételárat vagy annak részét már megfizette, a vételár megfelelő része visszafizetésre kerül 15 napon belül.

3.7. A Vevő a megrendelése leadásával kötelezettséget vállal arra, hogy a megrendelt termékeket és szállítási költséget bankkártyás fizetési felületén bankkártyával vagy díjbekérő alapján átutalással, vagy kiszállításkor a helyszínen bankkártyával vagy készpénzben megfizeti, majd a részére kiszállított termékeket átveszi.

3.8. A Vevő elfogadja, hogy a termék értékesítése az általános forgalmi adó szempontjából azon a napon minősül teljesítettnek, amikor a csomagot az Eladó a szállítmányozónak kézbesítésre átadja (feladás).

IV. Árak, fizetési feltételek és a fizetés módja

4.1. A webáruházban feltüntetett árak forintban értendők és az áfát tartalmazzák, de nem tartalmazzák a szállítási költséget.

4.2. A csomagolási és szállítási költsége optimalizálása érdekében a vásárlás bruttó 15.000,- Ft összeghatárhoz van kötve. Amennyiben ennél kisebb mennyiséget szeretne rendelni, kérjük, hogy egyedi árajánlat érdekében vegye fel velünk a kapcsolatot.

Házhoz szállítást Budapest, Pest, Jász-Nagykun-Szolnok, Nógrád, Heves, Békés és Bács-Kiskun vármegyében tudunk vállalni saját hűtős gépkocsikkal. Szállítási díjat nem számolunk fel.

4.3. A megrendelés véglegesítését követően többféle fizetési módra van lehetőség:

a.) díjbekérő alapján, előre utalással a LORIDA-KER Kft. K&H Bank Zrt.-nél vezetett 10403129-50527083-81571008 számú bankszámlájára. A vásárlás véglegesítését követően a Vevő a díjbekérőt a vásárlás vagy regisztráció során megadott e-mail címen kapja meg. Az átutalás során a közlemény rovatban kérjük a díjbekérő sorszámát feltüntetni! Kérjük vegye figyelembe, hogy előre utalással történő fizetés esetén a csomag összekészítése csak az összeg beérkezését követően kezdődik meg.

b.) bankkártyás fizetéssel az OTP Mobil Kft. által fejlesztett és üzemeltett SimplePay online felületen keresztül: a Fizetek gomb megnyomásával a SimplePay online bakkártyás fizetési portáljára irányítjuk, itt történik a bankkártyás fizetés. Az Eladó nem fér hozzá a fizetési folyamatban használt bankkártya adatokhoz, azokat nem tárolja. Bankkártyával történő fizetéshez az alábbi adatokra lesz szüksége:

o bankkártya sorszáma („kártyaszám”);
o lejárati dátum (a kártya előlapján szereplő, hh/éé formátumú szám);
o érvényesítési kód (a kártya hátlapján az aláírás panel végén található számsor utolsó három jegye).

simplepay

c.) helyszíni kiszállításakor a futárnak készpénzben vagy bankkártyával.

4.4. A számla a szamlazz.hu rendszeréből elektronikusan, a megrendeléskor megadott e-mail címre érkezik. Először Ön díjbekérőt kap a számlázz.hu rendszeréből, majd a sikeres fizetést követően a végleges számlát.

V. Szállítási feltételek

5.1. A megvásárolt termékeket az Eladó saját gépjárműveivel juttatja el a Vevő címére.

5.2. A kiszállított csomagot Eladó a szállítási címen adja át a címzettnek, vagy más nagykorú, önmagát igazolvánnyal igazolni tudó személynek.  Kérjük, hogy a szállítási címet részletesen, pontosan (emelet, ajtó megadásával) adja meg!

5.3. Kérjük, hogy átvétel előtt vizsgálja meg a küldemény csomagolását, és csak akkor vegye át, ha sértetlen!

5.4. Az áru átvevője köteles a küldeményt a fuvarozó jelenlétében megvizsgálni, és nyilvánvaló, a küldemény külső csomagolásán észlelt, felismerhető károk esetén felbontani, és a felismerhető hiányosságokról vagy egyéb károkról a fuvarozóval közösen a sérülés jellegét, mértékét, feltehető okát, valamint, a kár részletes leírását tartalmazó jegyzőkönyvet felvenni, továbbá a sérülést és a kárt a fuvarozónak és az Eladónak haladéktalanul bejelenteni.

VI. Termékleírások, színek, árak pontossága

Az Eladó a lehető legpontosabban igyekszik tájékoztatni a Vevőt a termékleírások és árak tekintetében. Ennek ellenére előfordulhatnak eltérések a valóságtól és elírások is előfordulhatnak. Eladó jogosult a nyilvánvaló elírásokat javítani, az árra vonatkozóan is. A megvásárolt termék csomagolása tartalmazza mindazon tájékoztatásokat, amelyek az adott termékre jellemzők, összetételét, használatát/felhasználását illetően, ezért a Vevő a termék átvételét követően köteles az említett tájékoztatást alaposan elolvasni és megismerni.

VII. A szerződéstől való elállás joga a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján

7.1 Ha a vásárló valamilyen okból nem elégedett a Pekfutar.hu webáruházban vásárolt termékekkel, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: „Korm. rendelet”) 20.§ szerint a termék átvételének napjától számított tizennégy napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől. Az elállási jogról szóló részletes tájékoztatót és az elállási jog gyakorlására szolgáló nyilatkozat mintát a honlapon folyamatosan közzétesszük. Felhívjuk a figyelmet, hogy a Korm. rendelet 29. § (1) d) alpont szerint romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében az elállási jog nem gyakorolható.

7.2. A szerződéstől való elállás esetén Vevő köteles az érintett terméket tizennégy napon belül visszajuttatni az Eladónak, mégpedig teljes egészében, eredeti állapotban, minden dokumentummal ill. dokumentációval, amely a Vevőnek átadásra került. A terméket az eredeti állapotban, címkékkel, károsodás és használatra utaló jelek nélkül kell visszajuttatni. A Vevő csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenését felel. A Vevő felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.

7.3. Szerződéstől való elállás esetén az Eladó köteles legkésőbb az elállást követő tizennégy napon belül visszautalni a kifizetett összeget a Vevőnek. Az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségek a Vevőt terhelik. Ha ezen ÁSZF máshogy nem rendelkezik, a Vevőt ezen felül egyéb költség nem terheli.

VIII. Szavatosság

8.1. Az Eladó a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerinti kellék- és termékszavatossággal tartozik. Az Eladó a webáruházban nem értékesít olyan terméket, amire a 151/2033. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint jótállási kötelezettség vonatkozik.

8.2. Kellékszavatosság
Kellékszavatossági igény érvényesítése esetén az élelmiszerek vonatkozásában a kijavítási kötelezettség nem értelmezhető.  Kellékszavatossági igényként kicserélést kérhet, vagy ha a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.

8.3. Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vevő - választása szerint – a 8.2. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Vevő a hibás termék kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

A Vevő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

IX. Ügyfélszolgálat, panaszkezelés

A megrendelt termékekkel kapcsolatos kérdéseit és esetleges panaszait a web@pekfutar.hu  email címen vagy az Eladó székhelyére küldött levélben is bejelentheti. Amennyiben a reklamációkezeléssel nincs megelégedve, békéltető testülethez is fordulhat. Az Eladó székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetősége:

Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület (Pest Megyei Békéltető Testület)
1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
www.pestmegyeibekelteto.hu

Amennyiben a Vevő a lakóhelye/tartózkodási helye szerinti békéltető testülethez kíván fordulni, a https://bekeltetes.hu/ oldalon tájékozódhat az aktuális elérhetőségekről.

Ezen ÁSZF rendelkezései 2024. március 25-től érvényesek.

 

Elállási jogról szóló tájékoztató

Elállási nyilatkozat minta

Szavatossági tájékoztató letöltése pdf formátumban

Az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési fórum honlapja